10 dní do plaviek

Autor: mdiet .sk | 20.5.2015 o 10:04 | (upravené 21.5.2015 o 6:09) Karma článku: 3,79 | Prečítané:  818x

Pomaly, ale isto prichádza leto. Teploty vonku stúpajú a začnú sa približovať k tridsiatke. To už je čas letných šiat, šortiek a samozrejme plaviek. Kontúry letnej dovolenky, na ktorú sa všetci tešíme, budú stále jasnejšie. 

Vyskúšali ste si už letné šaty, ktoré vám vlani v lete tak krásne sedeli? A čo plavky? Ak vás pohľad do zrkadla trochu zarazil a uvedomili ste si, že by sa vám hodilo zhodiť 2-3 kg, aby ste sa cítili optimálne, prinášame vám k tomu jednoduché a rýchle riešenie.  Pripravili sme pre vás program 10 dní do plaviek. Tento program pozostáva z úpravy jedálnička s využitím produktov bielkovinovej ketogénnej diéty, Pohybovej aktivity nižšej až strednej intenzity v trvaní 30 až 60 min., ktorá sa bude opakovať každý druhý deň. No a v závere doplníme program o pitie zelených zeleninových smoothies z listovej zeleniny dochutených šťavou z citróna grepu a jablka. Pri pití zeleninových smoothies vám doporučujeme zostať čo najdlhšie.

Zloženie 10-dňového programu  

Program je rozdelený do 3 po sebe idúcich fáz. Prvá fáza bude trvať 4 dni. Počas týchto 4 dní nahradíme normálnu tradičnú stravu 4 instantnými proteínovými jedlami, ktorými výrazne obmedzíme príjem sacharidov, ktoré sa bežne nachádzajú vo veľkom množstve našej tradičnej strave. Dôjde aj k výraznému obmedzeniu množstva prijatých tukov a celkovej energie. Dôsledkom takto nastavenej diéty sa naše telo prepne asi po 48 h do stavu ketózy a bude nútené ako jediný zdroj energie využívať zásobný tuk.

Po 4 dňoch prvej fázy prejdeme do fázy číslo dva. V tejto fáze nahradíme jedno instantné proteínové jedlo slanej príchute, jedným normálnym bielkovinový jedlom, najlepšie chudým mäsom a šalátom z povolených druhov zeleniny. Takto budeme pokračovať nasledujúce 3 dni.

Po 3 dňoch druhej fázy nás čakajú 3 dni vo fáze 3. V tejto fáze nahradíme dve slané instantné jedlá dvomi normálnymi bielkovinovými jedlami. Normálnym bielkovinovým jedlom vo fáze 3 sa rozumie chudé mäso z hovädziny, hydiny, ryba, vajíčko bez žĺtka, tofu syr, syr cottage, výberová šunka. Každé takéto jedlo doplníme šalátom z povolených druhov zeleniny. Zostanú nám ešte dve instantné proteínové jedlá z programu bielkovinovej ketogénnej diéty a to vo forme sladkých kokteilov a sladkej tyčinky. Po tejto fáze zotrváme takisto 3 dni. Ak vám takýto program bude vyhovovať a potrebujete ešte nejaké to kilečko zhodiť, zotrvajte v ňom dovtedy, pokiaľ sa nedostanete na vašu cieľovú váhu. Takýto program je veľmi vhodný aj na dlhodobé udržanie váhy u ľudí, ktorí majú problém s kolísajúcou váhou.

V tejto fáze, ako aj po nej doporučujem začať s pitím zelených smoothies, ktoré vyrobíme z rôznych druhov listového šalátu a môžeme ich dochutiť šťavou z citróna, grapefruitu a rozmixovaného jabĺčka.
Takto pripravenú šťavu doporučujem piť pravidelne. Vo fáze 3 doporučujeme nahradiť grapefruit a jablko jedným sáčkom proteínového nápoja na dochutenie. Takto pripravené raňajky vás naštartujú do nového dňa, prinesú vám vitamíny a bielkoviny, ktoré Váš organizmus potrebuje.

Receptov na prípravu zelených smoothies nájdete na internete nepreberné množstvo. Pokiaľ chcete vedieť viac a hlavne prečo majú takéto smoothies dôležité miesto vo výžive, prečítajte si knihu autorky Viktórie Boutenko – Zelená pre život o význame zelených smoothies pre zdravie človeka.

 

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH., 

Centrum Bratislava

tel. č.: +421 944 022 442
Poliklinika Átrium, 1.poschodie (mapa)
Rezedová 5, Bratislava, 82101

mail: info@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?