Dukanova diéta a m.diet

Autor: mdiet .sk | 29.9.2015 o 7:03 | Karma článku: 3,52 | Prečítané:  1070x

Dukanova diéta nesie svoje meno po jej celosvetovom propagátorovi doktorovi Pierrovi Dukanovi. Nie všetci však vedia, že z medicínskeho hľadiska sa jedna o bielkovinovú ketogénnu diétu.

Dukanova diéta nesie svoje meno po jej celosvetovom propagátorovi doktorovi Pierrovi Dukanovi. Nie všetci však vedia, že z medicínskeho hľadiska sa jedna o bielkovinovú ketogénnu diétu, ktorá sa pokúša navodiť určitý stupeň ketózy, tj. stavu pri ktorom je výrazne znížený príjem sacharidov v potrave a na druhej strane zvýšený prísun bielkovín. Množstvo prijatého tuku je priamo závislé od preferovaného zdroja bielkovín v prijímanej potrave a snaží sa využívať zdroje s nízkym podielom tukov. 

Dôraz sa kladie aj na fázovanie diéty. V prvej tzv. útočnej fáze sa môžu používať len jedlá bohaté na bielkoviny, s minimálnym príjmom tukov a vylúčením jedál obsahujúcich sacharidy, vrátane zeleniny. Dĺžka tejto fázy závisí od potreby vašej redukcie, či sa jedna o 5 alebo 25 kg a pohybuje sa v rozmedzí 1 až 7 dní. Následne prechádzate do druhej fázy, ktorá sa nazýva výletná a v tejto fáze sa striedajú čisto bielkovinové dni s dňami, keď si ku bielkovinám môžete dopriať povolenú zeleninu. Takto koncipované dni sa striedajú v pomere jedna ku jednej. V tejto fáze zostávate až do dosiahnutia Vami požadovanej hmotnosti. Dukanova diéta podobne ako Paleo-diéta sa snaží upraviť jedálniček redukujúcej osoby s preferenciou jedál bohatých na bielkoviny, čo sú väčšinou chudé druhy mäsa a rýb ,morských plodov, vajcia, tofu syr, nízkotučné a nedosládzané mliečne produkty, nízkotučné šunky.

K týmto jedlám sú doporučené vybrané druhy zeleniny a to vo forme šalátov alebo ako príloha. Správny výber povolených druhov potravín, najmä na začiatku diéty je určite nie ľahká záležitosť pre neskúseného človeka. Takisto správna príprava týchto diétnych jedál zaberie nemálo času. Jej efekt je tak priamoúmerný schopnostiam konkrétnej osoby vybrať si ten správny druh potraviny, čo v spleti našich nákupných centier nie je naozaj jednoduché. A keď sa nám to aj podarí musíte ešte zvládnuť správnu prípravu, aby ste jedlo nedochutili nepovolenými ingredienciami. Správne zvládnuť prípravu 4 až 5 jedál denne pre zamestnaného človeka bude teda dosť časovo aj fyzicky náročné. Potom sa často uchyľujeme k tomu že striedame 4-5 obľúbených správnych jedál a chýba nám pestrosť a nakoniec aj chuť.

Pri hodnotení efektu diéty musíme brať ešte do úvahy aj fakt, že normálne jedlo, napríklad mäso obsahuje aj iné zložky ako je napríklad tuk a tieto nám môžu výrazne zmeniť najmä kalorickú hodnotu daného jedla. Ak si vašu diétu chcete zjednodušiť a zefektívniť zaraďte do nej aj produkty Nášho diétneho programu. M.diet ponúka široké spektrum produktov, ktoré Vám uľahčia situáciu pri nakupovaní, urýchlia prípravu, a zvýšila efektívnosť Vašej diéty. Všetky produkty spĺňajú najprísnejšie normy Európskej únie a Slovenska ako potraviny určené pre špeciálnu výživu. Ich zloženie zodpovedá najprísnejším podmienkam pre takzvané bielkovinové ketogénne diéty, medzi ktoré sa zaraďuje aj Dukanova dieta.

 

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

 

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0944 022 442

Varšavská 1, Bratislava, 82101
(Rod. dom pri OC Polus)

mail: info-ba@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?