Zelenina s najnižším obsahom sacharidov vhodná pre ketogénnu diétu

Autor: mdiet .sk | 13.10.2015 o 6:32 | Karma článku: 5,61 | Prečítané:  1906x

Zelenina tvorí veľmi dôležitú súčasť zdravej diéty, ale niekedy sa nevieme rozhodnúť, po akom druhu zeleniny siahnuť, ak si želáme dodržiavať ketogénnu diétu. 

Niektoré druhy zeleniny majú vysoký obsah sacharidov, a práve takýmto druhom zeleniny by sme sa pri ketogénnej diéte mali vyhýbať.

Najlepšími druhmi zeleniny pri ketogénnej diéte sú tie, ktoré majú vysokú nutričnú hodnotu pri nízkom obsahu sacharidov. Ako sa správne domnievate, takáto zelenina je listová a zároveň je tmavej farby. Čokoľvek, čo pripomína špenát alebo kel spadá do tejto kategórie a urobíte najlepšie, ak ju zaradíte do vašej stravy.

Ak hľadáte druh zeleniny, ktorý má nízky obsah sacharidov a ktorá nie je listová a zelená, potom hľadajte zeleninu, ktorá rastie nad zemou. Táto skupina zahŕňa šalát, uhorku, brokolicu a karfiol.

Pri voľbe zeleniny s nízkym obsahom sacharidov sa v každom prípade vyhnite škrobovitej zelenine, ktorá má vysoký obsah sacharidov, ako napríklad  zemiaky, hrach, fazuľa, cícer, bôb a pod.

Ako základné pravidlo platí: čím sladšia je zelenina, tým väčšie množstvo sacharidov obsahuje. Jedná sa o zeleninu ako je napríklad mrkva, tekvica, cibuľa a paprika. Samozrejme, takéto druhy zeleniny môžete pri ketogénnej diéte konzumovať, avšak s mierou.

Ja osobne radšej dávam prednosť organickej zelenine. Je dokázané, že je bezpečnejšia pre ľudské telo (menej zvyškových pesticídov a toxínov), ale nie je dokázané, že by organická zelenina mala vyššiu nutričnú hodnotu. V skutočnosti má organická zelenina zhruba rovnakú nutričnú hodnotu ako neorganická.

Druhy zeleniny v závislosti na jej obsahu sacharidov:

ZeleninaMnožstvoObsah sacharidov
petržlen (nasekaný)½ šálky0,1
špenát½ šálky0,1
šalát½ šálky0,2
brokolica (kvety)½ šálky0,8
karfiol (dusený)½ šálky0,9
cesnak1 strúčik0,9
reďkovka10 ks0,9
uhorka (surová)½ šálky1
paprika½ šálky1
kapusta (zelená surová)½ šálky1
tekvica½ šálky1,3
kapusta (červená surová)½ šálky1,4
karfiol (surový)½ šálky1,4
huby½ šálky1,4
špargľa(dusená)4 ks1,6
kapusta (zelená dusená)½ šálky1,6
fenikel (surový)½ šálky1,8
artičok4 ks2
brokolica (stonky)½ šálky2
fazuľové struky½ šálky2,1
baklažán (grilovaný)½ šálky2,1
kel (dusený)½ šálky2,1
kyslá kapusta½ šálky2,1
špenát (dusený)½ šálky2,2
paradajka1 ks2,2

 

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0944 022 442

Varšavská 1, Bratislava, 82101
(Rod. dom pri OC Polus)

mail: info-ba@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?