Chudnite vďaka ketóze - vzorový jedálniček

Autor: mdiet .sk | 12.1.2016 o 5:15 | Karma článku: 8,09 | Prečítané:  3904x

Ketóza je stav organizmu do ktorého sa dostane keď denný príjem sacharidov (cukrov) klesne pod 50g, alebo denný príjem kalórií je pod odporúčanou hranicou na obdobie 3-7 dní (nap. počas hladovky). 

Zvyčajný zdroj energie pre bunky ľudského tela sú glukóza a tuk. Ak je ale denný príjem cukrov menší ako 50g (u niektorých ľudí aj 40g) ľudský organizmus pociťuje nedostatok glukózy a začína vyrábať glukózu z amino-kyselín prostredníctvom glukoneogenézy v pečeni. Glukogenéza je ale metabolicky veľmi náročná a nestačí na pokrytie energetických potrieb organizmu. Preto postupne pečeň začína vyrábať z tukov ketóny (beta-hydroxybutyrát a acetoacetát) a bunky organizmu sa prepnú aby namiesto glukózy dokázali spracovať ketóny. Výhodou pri stave ketózy je, že organizmus začína výrazne viac spracovávať svoje tukové zásoby a v prípade, že má vďaka špeciálnej strave aj dostatok vysoko -vstrebaťeľných bielkovín je ochránená jeho svalová časť. Ketóza je stav organizmu, ktorý ako základ využívajú dnes najznámejšie redukčné diéty Bielkovinová ketogénna diéta, Dukanova diéta ale aj Paleo diéta. Odborný článok o ketóze nájdete tu...

Výhody ketózy v bielkovinovej diéte:

  • ketóza znižuje pocit hladu
  • ketóza spôsobuje, že sa výhradne spracovávajú tukové zásoby organizmu
  • počas ketózy sa znižuje hladina cholesterolu v krvi 
  • ketóza navodzuje dobrú až euforickú náladu 

Recepty na chudnutie - vzorový jedálniček pre bielkovinovú diétu

Pre jednoduchší štart do bielkovinovej diéty sme pre Vás pripravili komplex výborných diétnych receptov, ktoré sa hodia do jednotlivých fáz bielkovinovej diéty. Pri presne dodržiavanej a správne koncipovanej bielkovinovej ketogénnej diéte dochádza k minimálnemu úbytku svalového tkaniva a redukcia hmotnosti sa deje prednostne na úkor tukového tkaniva. Prípravky m.diet v jedálničku spolu s povolenými druhmi zeleniny, obsahujú dostatočné množstvo sacharidov potrebných pre normálne fungovanie organizmu - najmä centrálnej nervovej sústavy - preto je potrebné sa ďalšej konzumácii sacharidov v akejkoľvek podobe bezpodmienečne vyhnúť. Správny program ketogénnej diéty je zostavený tak, aby chudnúci organizmus v ketóze dostával z proteínových prípravkov a povolených druhov zeleniny presne to bezpečné minimum sacharidov, ktoré potrebuje.

Recepty z jedálnička nájdete na tomto odkaze (recepty na chudnutie mdiet.sk)

Vzorový jedálniček bielkovinovej ketogénnej diétyVzorový jedálniček bielkovinovej ketogénnej diéty (www..mdiet.sk)

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
 

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0944 022 442

mail: info-ba@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?