To čo jete môže ovplyvňovať ako spíte

Autor: mdiet .sk | 12.2.2016 o 13:04 | Karma článku: 5,04 | Prečítané:  1490x

24. Januára 2016 zverejnila Americká Akadémia spánkovej Medicíny závery štúdie, ktoré poukazujú na to, že znížený denný príjem vlákniny a naopak zvýšený príjem saturovaných tukov a cukru môžu mať za následok ľahší, pokiaľ ide o 

... odpočinok  menej kvalitný spánok ktorý môže byť aj častejšie prerušovaný.

Výsledky poukazujú na to, že zvýšený príjem vlákniny predznamenal u testovaných jedincov dlhší čas strávený vo fázach hlbokého spánku. Naopak zvýšený príjem saturovaných tukov a cukrov spôsobil pravý opak a väčší príjem cukru bol tiež spájaný s častým prebúdzaním sa počas spánku.

"Naším hlavným zistením bolo, že kvalita stravy ovplyvnila kvalitu spánku," povedal hlavný výskumník Marie-Pierre St-Onge, PhD, odborný asistent na katedre medicíny a Ústavu výživy človeka na Columbia University Medical Center v New Yorku, "Najviac bolo prekvapujúce, že jediný deň zväčšeného príjmu tuku a zníženého príjmu vlákniny by mohol ovplyvniť parametre kvality spánku."

Výsledky štúdie boli zverejnené v januárovom čísle časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine.

"Táto štúdia zdôrazňuje fakt, že strava a spánok sú pretkané v celkovej štruktúre zdravého životného štýlu," povedal prezident Americkej Akadémie spánkovej Medicíny doktor Nathaniel Watson. "Pre optimálne zdravie je dôležité, aby sa človek držal životného štýlu, ktorý podporuje zdravý spánok, čoho súčasťou je nielen pravidelné cvičenie ale aj kvalitná strava. Štúdia tiež zistila, že účastníci zaspali rýchlejšie po jedle ktoré bolo bohaté na vlákninu a proteíny ako po jedle ktoré obsahovalo saturované tuky a cukry. Po jedle bohatom na tuky a cukry sa spánok dostavoval v  priemere po 29 minútach, po jedle bohatom na vlákninu a proteíny to bolo iba 17 minút.

"Zistenie, že strava môže ovplyvniť spánok má obrovské zdravotné dôsledky, vzhľadom k narastajúcemu uznávaniu úlohy spánku v rozvoji chronických ochorení, ako je hypertenzia, cukrovka alebo mnohých kardiovaskulárnych ochorení," povedal St-Onge. Do štúdie bolo zainteresovaných 26 dospelých - 13 mužov a 13 žien -, ktorí mali normálnu hmotnosť a priemerný vek bol 35 rokov. Počas 5 nocí v spánkovom laboratóriu účastníci strávili 9 hodín v posteli od 10 hod večer do 7 hodiny ráno, priemerný spánok trval zhruba 7 hodín a 35 minút na jednu noc. Objektívne spánkové dáta boli zhromažďované každú noc pomocou polysomnografie. Spánkové dáta boli analyzované z tretej noci, po 3 dňoch podávania testovaným subjektom kvalitnej a vyváženej stravy, a z piatej noci , po jednom dni menej kvalitnej stravy.

Podľa autorov štúdia naznačuje, že kvalitná strava môže byť jedným z prostriedkov na dosiahnutie skvalitnenia spánku u ľudí s jeho poruchami. Taktiež ale autori štúdie dodávajú, že na úplné potvrdenie týchto predpokladov je potrebné podrobiť daný predpoklad viacerým štúdiám.

Zdroj: 

http://www.sciencedaily.com/releases/2016/01/160114213443.htm

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
 

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0944 022 442

mail: info-ba@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?