Srvátkové bielkovinové raňajky môžu pomôcť riadiť diabetes 2. typu

Autor: mdiet .sk | 13.4.2016 o 13:50 | Karma článku: 2,91 | Prečítané:  909x

Bohaté raňajky obsahujúce srvátkové bielkoviny môžu pomôcť zvládať diabetes 2. typu, hlási nový výskum z Izraela. Výsledky štúdie boli predložené 1. apríla na ENDO 2016, čo je výročné zasadnutie endokrinnej spoločnosti v Bostone.

article_photo (www.mdiet.sk)

"Vysokokalorické proteínové raňajky, stredne veľké obedy a malé večere sú osvedčenou stratégiou pri  zbavovaní sa telesnej hmotnosti a zároveň udržaní pocitu sýtosti a zredukovaní nárazových glukózových povyskočení počas dňa u ľudí s obezitou a cukrovkou druhého typu." povedala vedúca štúdie Daniela Jakubowicz, MD, profesorka medicíny na univerzite v Tel Avive.

"Avšak, výhody vysoko proteínového obsahu v raňajkách taktiež závisia od zdroja bielkovín a ich kvality," uviedla prof. Jakubowicz. "Proteínový srvátkový prášok, ktorí je vedľajším produktom mlieka počas výroby syrov, vyvolával väčší pocit sýtosti a znižoval nárazové stúpania glukózy po jedlách v porovnaní s ostatnými zdrojmi bielkovín, ako sú vajcia, sója alebo tuniak."

prof. Jakubowicz a jej kolegovia skúmali, či u ľudí s nadváhou a u obéznych ľudí s diabetom 2. typu sú srvátkové bielkoviny na raňajky účinnejšie než iné bielkoviny a to z pohľadu chudnutia, pocitu sýtosti a zníženie výkyvov glukózya  ako aj hladín glykovaného hemoglobínu (HbA1c). Vedci  náhodne rozdelili 48 ľudí s nadváhou a obéznych ľudí s cukrovkov typu 2, ktorý mali v priemere vek 59 rokov do troch skupín s troma rôznymi diétami ktoré však mali rovnakú kalorickú hodnotu.

Behom obdobia dvadsiatich troch mesiacov, všetci účastníci jedli  veľké raňajky, stredne veľké obedy a malé večere ale zloženie raňajok a množstvo obsiahnutých proteínov v nich sa líšili skupina od skupiny. Jedna skupina jedla na raňajky hlavne srvátkové bielkoviny v podobe srvátkových proteínových nápojov, ďalšia skupina raňajkovala  proteíny  zo sóje, tuniaka alebo vajec a tretia skupina jedla raňajky s vysokým obsahom sacharidov a škrobu.

article_photo (www.mdiet.sk)

Po 12 týždňoch skupina na srvátkových bielkovinách stratila na hmotnosti: 7,6 kg (16,7 libier), v porovnaní s 6,1 kg (13,4 libier) u tej skupiny, ktorá bola na bielkovinách iného typu a 3,1 kg (6,8 libier) so skupinou, ktorá konzumovala na raňajky sacharidy. Účastníci srvátkovej diéty boli počas celého dňa sýtejší a menej hladní, s nižšími výkyvmi glukózy po jedlách v porovnaní s ostatnými dvoma skupinami, a ich HbA1c sa tiež znížil  viac ako u ďalších dvoch nesrvátkových skupín.

"Srvátková proteínová diéta výrazným spôsobom potláča  hormón hladu zvaný Ghrelin"  Srvátkový proteínový nápoj sa ľahko pripravuje a poskytuje výhody raňajok s vysokým obsahom bielkovín ktoré majú pozitívny dopad na chudnutie, zníženie hladu, výkyvov glukózy  a HbA1c, "uviedla na záver  prof. Jakubowicz.   

 

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
 

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0944 022 442

mail: info-ba@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?