Výhody vysoko proteínovej diéty!

Autor: mdiet .sk | 4.10.2016 o 8:33 | (upravené 4.10.2016 o 10:42) Karma článku: 2,84 | Prečítané:  512x

Aké sú parametredobrej diéty určenej na znižovanie telesnej hmotnosti? Aké je najvhodnejšie zloženie vysokoproteínovej diéty? Prečo potrebujem proteín pri diéte?

Kvalitná diéta zahŕňa všetko nasledovné:

Vytvára energetický deficit, telo musí prijať menej kalórií než je potrebné na jeho každodennú činnosť. Inými slovami, vhodná diéta poskytuje menej kalórií než koľko spálite každý deň, takže čerpáte energiu z vašich tukových zásob, aby ste potrebný rozdiel dorovnali.

Zachováva plnú funkčnosť fyziologických a biochemických systémov a kompenzuje adaptáciu tela k stavu so zníženým príjmom energie, ktorá by inak zabraňovala alebo obmedzovala úbytku tukovej hmoty.

Za normálnych okolností keď konzumujete menej kalórií ako vaše telo potrebuje, metabolizmus tela sa spomaľuje a teda spaľujete menej kalórií. Toto je normálny mechanizmus zabudovaný v ľuďoch a zvieratách aby sa dokázali preniesť cez obdobia hladomoru (čo je dnes zriedkavé) ale nie je to užitočný mechanizmus na dosiahnutie požadovaného úbytku hmotnosti.

Kvalitná strava vhodná na diétu zabraňuje spomaľovaniu metabolizmu, napomáha znižovaniu hmotnosti hlavne pomocou odoberania energie z tukového tkaniva a taktiež nepripúšťa väčšiu stratu hmotnosti než je fyziologicky vhodné. Tuk je to čo potrebujete stratiť, avšak pri mnohých nevhodných diétach strácate taktiež svalovú hmotu či orgánové tkanivo, ktoré už nikdy nemusíte dostať späť! Toto vás oslabuje a ak diétujete a stále ste na jojo efekte, tak s každým cyklom jojo efektu sa stávate slabšími, nakoľko strácate svalovú hmotu.

Pri diéte je nevyhnutné zabrániť vzniku nedostatkov, či už klinických alebo subklinických.

Mnohé zlé diéty neumožňujú dostatočný príjem esenciálnych mastných kyselín, draslíka, alebo iných základných živín a môžu spôsobiť závažné nežiaduce účinky.

Diétne programy, ktoré nespĺňajú všetky tieto požiadavky sú potenciálne nebezpečné a môžu nielen spôsobovať nežiaduce vedľajšie účinky, ale môžu mať za následok trvalé a nenapraviteľné škody na organizme.

Diéty s vysokým obsahom bielkovín vhodne doplnené vitamínmi, minerálmi a esenciálnymi mastnými kyselinami sa ukázali ako nielen najbezpečnejšie, ale aj z ďaleka najefektívnejšie. Rozbor najdôležitejších faktorov výhod proteínových diét nájdete v nasledujúcich odkazoch.

4x prečo potrebujem proteín pri diéte?*

* Podrobné texty jednotlivých bodov nájdete v odkazoch po kliknutí. Pre rozsiahlosť textu nebolo možné publikovať všetko priamo na tomto blogu.

article_photo (www.mdiet.sk)

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
 

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0944 022 442

mail: info-ba@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Slovenskí žiaci sa prepadli ešte hlbšie

Výsledky slovenských školákov v testovaní PISA dlhodobo klesajú.

KOMENTÁRE

Hlúpneme. Kto a kedy to zastaví?

Výprask by si zaslúžili tí, ktorí zodpovedajú za nízku úroveň školstva.


Už ste čítali?