Najlepšie vegetariánske zdroje bielkovín

Autor: mdiet .sk | 9.1.2017 o 9:15 | Karma článku: 3,63 | Prečítané:  645x

Ak ste vegetarián, musíte poskytnúť svojmu telu potraviny, ktoré obsahujú esenciálne aminokyseliny, pretože esenciálne aminokyseliny sú v tele využívané ako stavebné kamene pre bielkoviny.

Zakaždým keď zjete nejaké jedlo, telo ho spracuje a rozdelí do troch základných skupín:

  1. užitočné veci,
  2. energia,
  3. odpad.

1. Užitočné

Proteín pre vegánov obsahuje bielkoviny pre vegánov s čistým kakaom a bez pridania cukru.Proteín pre vegánov obsahuje bielkoviny pre vegánov s čistým kakaom a bez pridania cukru. (www.mdiet.sk)

Užitočné veci obsahujú potraviny, ktoré obsahujú vitamíny a aminokyseliny, ktoré telo potrebuje na vytvorenie zložitejších molekúl a ktoré následne vytvárajú veci, ako napríklad vlasy, koža, oči, svaly a tak ďalej.

2. Energia

Energia pochádza z potravín, ktoré obsahujú buď cukor alebo tuk, pričom podľa energetických potrieb organizmu si telo určí, ktorú energiu využije okamžite a ktorú si odloží do zásoby na neskôr.

3. Odpad

Odpad je všetko, čo vaše telo nemôže použiť ani nijako spracovať a každý vie, čo sa nakoniec s odpadom stane.

Vegetariáni a vegáni ktorí pravidelne trénujú, môžu tak isto ako všetci ostatní získavať zo stravy všetko, čo pre svoje telo potrebujú , vrátane živín potrebných na vybudovanie kvalitnej svalovej hmoty. Stačí ak budú konzumovať  potraviny, ktoré môžu byť využité ako kvalitný zdroj aminokyselín potrebných k rýchlemu vytváraniu bielkovín v tele. Nižšie uvádzame  tabuľku, ktorá obsahuje niektoré z potravín, ktoré môžu pomôcť vybudovať vo vašom tele proteíny v prípade, že ste na bezmäsitej strave.

Mliečne výrobky:

Oriešky a semienka:

Strukoviny:

Vaječné bielkaPíniové orieškyŠošovica
TvarohČierne vlašské orechyHrášok
ČedarTekvicové semená Červená fazuľa
MozzarellaPražené mandleFazuľa
Ricotta (syr s nízkym obsahom tuku)Kešu orechySójové bôby
ParmezánKonopné semená 
Gouda syrSlnečnicové semienka 
Feta syr  
Švajčiarsky syr  
Jogurt s nízkym obsahom tuku  
Zelenina:

Cereálie:

 
ŠpenátOvos a ovsené otruby 
BrokolicaCelozrnné špagety 
Ružičkový kelKuskus 
Sušené paradajkyBulgur 
ŠpargľaRažný chlieb 
KarfiolCelozrnný pita chlieb 
 Quinoa 
 Pohánka 
Efektívna a účinná metóda ako schudnúť  - nízkokalorická proteínova diéta! (www.mdiet.sk)Efektívna a účinná metóda ako schudnúť - nízkokalorická proteínova diéta! (www.mdiet.sk) (www.mdiet.sk)

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
 

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0948 327 585

mail: info@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

KOMENTÁRE

Čo je populizmus a prečo ho možno budeme potrebovať

Viete, čo je populizmus?

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.


Už ste čítali?