Ako trénovať doma?

Autor: mdiet .sk | 9.2.2017 o 6:50 | Karma článku: 4,05 | Prečítané:  772x

Ľudia si kupujú členstvá v posilňovniach ani nie tak pre profesionálne zariadenia, ktorými sú vybavené, aj keď aj to je jeden z dôvodov, ale väčšinou je to pre faktor záväzku

A to nielen preto, že už  zaplatili peniaze, ale aj preto, že ako náhle už ľudia do  posilňovne prídu - jednoducho tam budú aj cvičiť. Aby bolo možné správne sa nastaviť pre cvičenie, je dobré zbaviť sa všetkého rozptyľujúceho a sústrediť sa iba na tréning. Váš dom je miesto pre váš život a pokiaľ ešte nemáte vašu štandardnú tréningovú rutinu a nemáte doma žiadny osobitný priestor pre cvičenie (čo je v domácnostiach väčšiny ľudí normálne), tak vašou prioritou číslo jedna je, aby ste si doma priestor na cvičenie vymedzili.

a) Malo by to byť niekde, kde si môžete nechať všetky vaše cvičebné pomôcky, teda ak nejaké máte - ako napríklad Fitlopta, švihadlo, činky, cvičebná podložka, jednoducho všetko, čo vám pripomenie cvičenie. Tento priestor musí byť vyhradený cvičeniu a musí byť ľahko prístupný.

b) Vyberte si priestor, okolo ktorého často chodíte, ale nerobíte v ňom zvyčajne iné veci, ktoré by vás mohli potenciálne rozptyľovať od cvičenia, ako napríklad hranie videohier na koberci ,alebo sledovanie televízie či iné oddychové aktivity.

Takže v momente, keď budete mať tento priestor vymedzený a budete tam môcť ísť kedykoľvek budete chcieť, alebo kedykoľvek si to naplánujete, nebudete už musieť premýšľať nad tým, kde sa s cvičebnými pomôckami rozložiť a pôjdete tak povediac rovno na vec.

Nízkokalorické proteínové pivo vhodné do bielkovinových redukčných diét. Prvé pivo na Slovensku vhodné do bielkovinových ketogénnych diét.Nízkokalorické proteínové pivo vhodné do bielkovinových redukčných diét. Prvé pivo na Slovensku vhodné do bielkovinových ketogénnych diét. (www.mdiet.sk)

Ľudia, ktorí investujú veľké množstvo peňazí do domácej posilňovne a potom ju nikdy nepoužívajú robia často jednu jednoduchú chybu: neumiestnia si ju tak, aby k nej mali čo najjednoduchší prístup. Zatvoria na nej dvere, spravia si ju v nejakej časti bytu alebo domu, kam prakticky vôbec nechodia a posilňovňa im teda často nepripomína svoju existenciu.

Ľudia taktiež často zakrývajú nakúpené vybavenie, ako bežecké pásy alebo bicykle oblečením alebo časopismi a nakoniec cvičenie úplne zanedbávajú, pretože odrazu to nie je len o tom naskočiť na prístroj a cvičiť, pretože pred tým treba urobiť veľké množstvo iných procedúr ako zložiť šatstvo, zložiť časopisy, alebo sa vybrať do nepekne upraveného suterénu, ktorý je navyše často za zatvorenými dverami. Takže sa postarajte o to, aby bola vaša domáca telocvičňa alebo vaša cvičebná plocha na mieste, ktoré môžete často vidieť. Malo by to byť miesto, okolo ktorého budete doslova chodiť po celý deň, malo by to byť miesto, ktoré je vo vašom dome viac menej ústredné, ak naozaj chcete, aby sa cvičenie stalo vysokou prioritou vo vašom živote. Ako sa hovorí, zíde z očí, zíde z mysle. Tak na to treba pamätať.

Zjednodušujte

Je ťažké aby ste sa prinútili k výkonu, keď ste nepripravený, keď doslova musíte prejsť hodinovou prípravou, než sa konečne dostanete k tréningu. Ak si budete musieť zakaždým hľadať vašu cvičebnú bielizeň, fľašu vody, hudbu a akékoľvek vybavenie ktoré k cvičeniu potrebujete, je nepravdepodobné, že vo vašom cvičení zotrváte. Pokúste sa všetko si zľahčiť a mať všetko po ruke: vaše tréningové oblečenie, MP3 prehrávač, vodu, jednoducho všetko majte pripravené aby ste mohli s cvičením začať bez zbytočných procedúr a hneď keď chcete. Niektorí ľudia dokonca nosia po dome pohodlné oblečenie v ktorom aj neskôr v daný deň rovno trénujú. Ak viete že vstávate do tréningového dňa a zároveň dňa, kedy budete hlavne doma, je to pohodlné riešenie, pričom ste pripravení začať vlastne  cvičiť kedykoľvek keď budete chcieť.

Plán

Chutná krémová špargľová polievka s vôňou i chuťou čerstvej špargľe.Chutná krémová špargľová polievka s vôňou i chuťou čerstvej špargľe. (www.mdiet.sk)

Nemôžete si urobiť čas na cvičenie a potom premýšľať nad tým, ako budete vlastne cvičiť. Je naozaj dosť nepravdepodobné, že začnete s cvičením, ak si nie ste úplne istí tým, ktoré cvičebné aktivity budete robiť. Takže, mať jasnú predstavu o tom, aký je váš cvičebný plán je naozaj dosť zásadná vec. Mali by ste vedieť, koľko času budete na cvičenie potrebovať, ako aj aké cviky budete robiť. Ono je to dobré vedieť aj z toho pohľadu, či si vlastne môžete dovoliť danú potrebnú časovú investíciu do vášho cvičenia v daný deň, pretože cvičenie má byť o čase ktorý je len váš a nemá byť sprevádzaný stresom, či ste schopní cvičenie ukončiť včas na to, aby  ste napríklad nemeškali na vopred dohodnutú schôdzku. Taktiež odporúčame váš cvičebný plán si vizualizovať, mali by ste vedieť, čo budete cvičiť v ten ktorý deň, ako dlho to potrvá a aký progres máte naplánovaný, ktoré cvičebné ciele ste už dosiahli a ktoré sú stále pred vami. Ak napríklad používate nejaké cvičebné dvd, je dobré ho mať po ruke, aby ste ho nemuseli zložito hľadať niekde pol hodiny.

Investuje mentálne

Na začiatku vašej cesty míňajte na fitnes pomôcky a vybavenie čo najmenej peňazí a namiesto toho sa snažte tráviť čas skutočným cvičením s vlastným telom a inšpirovaním sa ako na to, napríklad aj sledovaním cvičebných videí pre začiatočníkov, ktorých je na youtube doslova požehnane. Mnoho ľudí cvičenie neustále odkladá, pretože čaká na to, než si našetrí dostatok peňazí na nejaké to vybavenie, ktoré si myslia že potrebujú, aby mohli konečne začať cvičiť. Jediná vec, ktorú skutočne potrebujete, je chcieť. Informácií je na internete neúrekom, spravte si prieskum, cvičte zároveň s inštruktážnymi cvičebnými videami, často ich nájdete na youtube aj v pekných logických postupnostiach, odstupňovaných podľa náročnosti. Ak len začínate cvičiť, je dobré si taktiež uvedomiť, že existuje mnoho reklamy na cvičebné pomôcky a výživové suplementy, ktoré majú ľudí, ktorí s cvičením iba začínajú a nie sú dostatočne dobre v tomto smere zorientovaní, iba pripraviť o peniaze. Ak už chcete investovať do cvičebných strojov a náradia, zájdite si do posilňovne, vyskúšajte si niektoré stroje tam, alebo si zaplaťte aspoň na jednu hodinku trénera, ktorý vám poradí ako cvičiť a prípadne aké vybavenie je pre vás najvhodnejšie. Takto ušetríte peniaze a taktiež získate cenné informácie.

Fitness je len vo vašej hlave - ak ste na cvičenie pripravení ako informačne, tak aj jednoduchým plánom či cvičebným vybavením (drahé vybavenie naozaj nepotrebujete, určite nie v začiatkoch) bude oveľa jednoduchšie trénovať na akomkoľvek mieste počas dňa aj keby to malo byť len na 15 alebo 20 minút. Verte, že aj to sa počíta a ak je intenzita tréningu veľká, tak sa za 20 minút toho dá stihnúť naozaj veľa. A v momente, keď sa cvičenie stane bežnou súčasťou vášho života, motivačný faktor jednoducho odpadne a boj či cvičiť alebo nie, vo vás už vôbec prebiehať nebude.

Rýchla a účinná metóda ako schudnúť - bielkovinová diéta M.Diet .Rýchla a účinná metóda ako schudnúť - bielkovinová diéta M.Diet . (www.mdiet.sk)

Autor:

MUDr. Richard Kozár MPH. 
MWM s.r.o., M.R.Štefánika 53, 960 01 Zvolen,
mail: info@mdiet.sk
 

Centrum Bratislava:

tel. č.: 0948 327 585

mail: info@mdiet.sk
web: www.mdiet.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Kotlebova dymová clona zakrýva väčší útok

Kým sa sústredíme na kreslo Mariana Kotlebu a okrajovo Milana Uhríka v Nitre, ĽSNS sa chystá zabrať stovky miest naprieč všetkými župami.

DOMOV

Smer vyzýva Lipšica, aby Žitňanskú požiadal o mimoriadne dovolanie

Lipšic dostal podmienečný trest tri roky.


Už ste čítali?